Vilken resa och vilka priser jag hittade till Indien igår, med flygresor mellan varenda ort och mellan 2000-3000 SEK.
Igår ja.... och jag såg att det var typ topp bonusdag men det stod att det skulle vara det idag, tyckte det var lite konstigt och tänkte att de har nog skrivit fel, så jag borde boka nu.... Borde JA, att jag alltid tänker rätt men tvekar för länge... Jag har haft rätt på varenda upp och nedgång med börsen, men väntar lite till, lite till... väntade lite för länge, det samma är det med valuta växlingarna... nu är det perfekt.... nej jag väntar en dag till, en dag till nu... okej så jag skulle gjort det när jag tänkte. 
Tanken är god men handlandet skulle vara bättre.... is i magen och jag har ju absolut ingen bråttska, inga tider att passa mer än att jag ska vara ute ur landet senast den 19 januari, kan lika gärna ta ett snabbt "visa run" till Kambodja. Ja, jag tror att jag som har O visa kan göra detta, tror det är stoppat med vanligt turist visum nu. Jag får höra med Mr Lars Nilsson the master int Thai visa, på FB sidan Thai Visa eller något liknande.
 
 
 
Något mer jag ska gnälla över? Ja, det är varmt här i Bangkok, så in i helvet varmt, så jag är i AC eller går ut när solen gått ner, går till poolen när det blivit skugga där. 
 
 
Här inget varit kul tänker ni nu... jo, jag har haft förbannat kul ett tag här nu, men vissa saker känner jag är lite tabu att skriva om... jag skulle med andra ord aldrig kunna skriva en självbiografi eller inte ens en skönlitterär bok med massa ingående detaljer även om det bara är fiktivt. 
Det är lite konstigt, jag som är som en öppen bok i mångt och mycket men håller mycket, mycket för mig själv eller tillsammas med en hand full vänner... två kanske.. ta med fötterna med ;-)
Lite synd för jag skulle så gärna dela med mig. 
 
 
Sedan måste jag säga att jag är rätt glad att jag är så långt i från skiten nu, den finns ju här med men det pratas inte om det i samma utsträckning som det görs hemma eller i Europa. Och då tänker jag på flyktingkrisen och om terrorattentaten, det kan tyckas att jag stoppar huvudet i sanden och inte bryr mig.... Hemskt nog så ligger det lite i detta... när jag är här ute lite på kanten av Bangkok så oroar jag  mig inte ett dyft, kommer jag till Koh Chang så lär det pratas något om det mellan drinkarna, men man är totalt oorolig... det är väl när man kommer in i smeten i Bangkok och speciellt till Erawan som man tänker på det., det är ju dock bara några månader sedan ett 20-tal personer miste livet där. Nu väller dessutom turisterna in och Bangkok centrala turistdelar måste ju vara paradiset för den som önskar sig dit och att få en martyr gloria stämpel på sig. Men vem ligger bakom alla dessa trasiga människor, vilka är det egentligen som ligger bakom allt. För inte är det de småförvirrade invandrargrabbarna i förorterna som i utanförskap söker sig till gäng för att bli kungar. 
 
 
På samma sätt som det finns maktgalna toppstyrda männsikor som gör så att de stackars mindre begåvade icke invandrarna lyckas få en tillhörighet och känna sig att vara lite bättre än andra för en stund. Men att ändå inte lyckas komma någonstans mer än att sätta sig över våra invandrare... klart det är härligt för dem att också få känna sig som kungar sinsemellan och få hata gemensamt, de fattar inte att det är andra som styr dem.
 
 
Vilka är det som delar in oss i dessa grupper att få oss att hata varandra.. att göra varandra illa... att trycka ner varandra..
Vad är meningen.... vilka styr oss mot varandra?
The world i weird! 
Nej
Världen är underbar - men vissa människor missbrukar den och folket.
 
 
Hoppsan vad blev det av detta och vilka bilder ska jag lägga in emellan all skit, lite gottigott gott från en spa dag.... lite bilder på vackra män med farligt härliga blickar, lite goda maträtter.... det blir svårt....
Sen blir det shopping till stugan på KC och i morgon kl 13 till tandläkare... då kanske man är arg och har ont och lyckas smattra på lite igen. 
 
Bye - Bye
Nya äventyr

Kommentera

Publiceras ej