Ja, vad ska man skriva om en dag som denna... jag har i princip inte gjort något har varit utanför dörren två gånger med Azalea, resten har jag surfat omkring på nätet och tittat på tråkigheter. August är och tränar och sedan ligger han över på hotell för det är match i morgon typ 1,5 timma utanför Bangkok. Så här sitter jag och har inte fått ner något för i morgon, ibland smattrar jag på och har några på lager... men inte idag. 
Slänger ut lite random foton så det blir något att titta på.
 
Grattis till vinsten  
 
Julen närmar sig här med.
 
Mellan BTS och en shopping mall vid Chit Lom.
 
August har inte brytt sig om att skaffa TV box, annars hade man ju kunnat se lite thailändsk Idol, The Voice, Big Brother, Vem vill bli miljonär etc. precis samma progra som sänds över hela världen. Och inte mycket kan jag se på svensk TV heller, mer än Leila bakar 1,2,3,4,5,6 etc. eller Ernst. Programmen som man kan se på svensk TV blir färre och färre och jag förstår mkt väl varför det finns paraboler på precis varenda balkong i förorterna, jag vill också se program på mitt hemspråk. 
Nu precis dagen efter jag skrev detta laddar jag ver ett klipp från The Voice och jag förstår när de pratar! Bra, det var ungefär som när jag kom till Vietnam förra året och kände mig lite obekväm för jag inte förstod vad de sa, då fattar jag ju att jag kan lite iallafall. 
 
Här ett avsnitt i början av säsongen av the Voice. 
 
 
Inte har jag gått ut och köpt mat idag heller utan det har blivit kaffe med müssli och mjölk, två ägg och nu på kvällen var jag så sugen så jag slängde ihop lite choladbollar, fick rulla dem i svarta sesamfrön för chilli kändes lite väl magstarkt. 
 
 Ohh, längtar efter riktig mat, detta åt jag efter att jag växlat då det började spöregna. Så wi-fi och äta passar utmärkt i alla lägen.
 
Jag är också ovän med Azalea då det blev min tur att ge medicin, även att det är en kvarts tablett så genomskådar hon det, och ja, jag rillar in den i mjukmat med hennes älsklingsgodis.... var tvungen att ha på mig gummihandskar för hon backar inte att bita, vi har klarat oss, men vi ser att hon är på gång och hon är så rädd att hon skakar den lilla, vi hoppar faktiskt över nagra tabletter nu. Vi hoppar vitaminen och anti spytabletten för det gör hon ju inte längre plus att hon äter nu. 
 
Usch, men så här ser jag ur när jag tvingar i Azalea sina tabletter väl gömda i mjukmat med små fliser av favoritgodiset.  
 
Här står hon den lilla och vill upp och sova, självklart sover vi ihop. 
 
Usch nu mår jag jätte illa av cholkad bollarna. blev att jag fick i mig 3 stycken. Inge vän med min nya mobil och kamera märker jag, får lära mig den bättre. 
 
Köpte ju akvarellpennor och testade på skoj igår hur man ska göra med dem... det kommer bli svårt och troligen inte bli något alls, svårast är nog fantasin vad man ska måla och vad man kan måla med akvarell... får googla på det med. 
 
 Life goes on, nu ska jag till MBK och möta Angeliqa 
Bye, bye
 
 

Kommentera

Publiceras ej