Att det ska vara så svårt? Skulle bara bli mitt favveställe med vanilj parfymen, men blev också två tyg flipp-flopp, en jeanskjol ( Eva Bech - Eva Bech )!, ett par "siden" harem och min mmmmm vaniljparfym.
 Weekendmarket avklarad denna helg och trött i fötter o varm så
 tänkte jag bryta mot min regel "VÅGA VÄGRA STARBUCK", jag ville vila i kyla och få internet någon timma innan matchen. Beställde en stor cappuccino och en blåbärsmuffin, 215 baht = 4-6 bra middagar på vanlig street eller foodhall restaurang. Frågade efter wi-fi koden = 150 baht för 5 timmar, 5 timmar???? Ta 30 för en så kanske, men nej!! Nä, det är inte mycket, men jag tänker inte betala svindyrt kaffe som inte är bättre än grannens och dessutom inte få gratis wi-fi... Stopp, stopp, nej, detta betalar jag inte. 365 baht... Gick till en fin nordthailändsk restaurang istället och fick en god middag, lika bra kaffe, aircon, wi-fi och vatten med is för 225 baht  och då var det ett dyrt ställe med bästa servicen.
Dessför innan gick jag o vaxade benen inkl. fritt wi-fi för 300 baht, nu sitter jag och inväntar matchen, har fått biljetten av August och gick o tog mig en öl för att fördriva tiden lite o bättra på mina naglar med b-vitamin. Liten hade jag tänkt men fanns inga... Chang är ju Army United sponsor, så en sådan fick det bli... Håller tummarna för en ej changover i morgon och en vinst mot topplaget. 
Imorgon är det förresten lottdragning på det enda lotteri de har här, statligt och det är funktionshindrade eller gamla som säljer.  En kvinna som sålde viftade med sin sista lott... 247, min första bils nummer ELO247, senapsgul Opel kadett och mitt nuvarande lägenhetsnummer, givet den tar jag. Innan hade jag köpt 031  Göteborgs riktnummer, men det var inte därför jag köpte den, varför.... Det håller jag för mig själv 😜
Så där försvann den gamla svenska brännan från i somras, kanske dags för en bodyscrub här innan jag bränner på sista veckorna i mars, innan dess får man förbli vackert thaivit. 
 
Så var det lördag och man hamnade på weekend market igen.... skulle ju inte handla..

Här finns allt men jag kommer aldrig längre än till kläderna innan jag inte orkar bära mer. Sen kommer det bli lite pynt till stugan på KC, men inga fler hundar eller färgglada kycklingar. 

Här köper jag alltid min favoritparfym, endast vanilj, jag är tokig i vaniljdoft. 
Läs på väggen bakom, jag har så konstiga förger och bilder här så jag ser inte nu, men skoj var det.

Lite krimskrams utanför och mängder där inne. 
 
Gick bara omkring och knäppte bara, ska försöka ta lite finare foton en dag. 


Lite plastväskor för stranden kanske.

BH och Sport-BH och en massa annat. 

Lite gulligt när vakten går och känner på om kvaliten är okej. 

Lite pinsamt när jag innan hon började sa att jag var lite ^"Sockaprock" smutsig på thailändska. Jag menade mina fötter då jag gick i flip-flop... nu tog hon med hema min gamla bränna. Hon trodde nog det var ren skit.... bara att ligga och småvissla lite och låtsas som inget. 

Bättre ohårig och flammig än att få glåpord av sonen (han downunder)

Laap nûa, nordthailändskt och mycket godare än vad det ser ut. Hackad nötkötts sallad kan man säga, starkt och gott om du ber om det, annars kan de ha varit turistvänliga. Jag gjorde benen och åt i området Ari. 

Man ser inte hur stor den är, de hade bara stora flaskor öl, kan väl säga att jag hann att bli lite salongsberusad en stund för mig själv innan matchen.. men det hör kanske till. 

Is i öl hör ju också Thailand till, bad att endast få 3 st och vem är där i bakrunden då?

Jo, där hade satt storsonen på en fin plansch, nr20. 

Hoppsan... Efter den stora ölen började jag längta efter Angeliqa, som nu befinner sig på Koh Chang, jag kanske ska åka ner en vecka och ta med mig lite grejer, så slipper jag ta allt på en gång och en taxi för 3500... Bättre med buss etc för 400-600 baht, men då får jag bära till taxi, till buss, till färja, till jeeptaxi.  Ja, jag räknar hela tiden pengar... My issue. 
 
2-1 mot topplaget, så nu gick Buriram upp i ledning och Army får en hacka av dem för de hjälpte till att vinna.....
 

2 kommentarer

Katarina

01 Nov 2015 07:35

Hej Anna-Karina! Va kul att läsa din blogg och se alla bilder, där skulle jag vilja gå och handla :) Vilka fina barn du har, du måste vara jättestolt . Är du i Thailand till mars nu? Hur bor du, har du ställe där eller bor du på olika boende, är det du och Yut som är i väg . Ha det så himla bra, kram Katarina

Svar: Just nu i Bangkok bor jag hos August, sedan på Koh chang kommer jag förhoppningsvis bo där jag bodde förra året men ser mörkt ut o verkar inte kunna förboka. Stannar till 15 april om allt går vägen
AnnaYolo

Angeliqa

02 Nov 2015 05:47

Å jag längtar efter dig här! 😙🍻😎

Svar: Kling-kling
AnnaYolo

Kommentera

Publiceras ej