Tar oftast och gör en grej om dagen, men ibland är det rätt gott att gå från det ena stället till det andra och bara gotta sig. 
Hade en sådan dag för några dagar sedan.... började troligen med att göra ingenting alls bara slappa, jag är så väldigt bra på det. Körde eventuellt en maskin, så lätt här.. tvätta och sedan 5 meter och hänga det i stekande sol och värme och tort innan man hinner hänga upp det, speciellt lakan. 
 
Började hos frisören och första klippningen, gjorde bara lite slingor sist med betoning på lite, tror knappt det syntes. 
 
 
Och alla frisörer i Sverige eller utomlands envisas med att alltid rakföna håret, jag gillar det inte. Vill att det ska torkas rufisgt eller självtork. Ett bad i saltvatten och sedan en borstning någon gång i veckan är perfekt... Det får jag väl kalla Askim/ Koh Chang frisören, alltid bäst. 
 
BTW, klippningen gick på 100 baht (25kr), gick där efter för att få fötterna fixade.. men de gjorde para pedikyr jag behövde egentligen filas... jag går inte till något ställe på någon ö och tar footscrub..... gjort det en gång... de tog för mycket och Mia lär väl inte heller göra om det. 
Footscrub och fish Spa is no-no för mig. Blev bara klippning och småfic och vanligt lack 150Baht. 
 
Det är några dagar sedan och har väl skafts av lite här och där redan, nu önskar jag att jag var Birgitta T eller Eva A.. och kunnat visa upp ett par vackra fötter.. jag brukar alltid säga att jag blir värre och fular ju längre ner på kroppen jag kommer och mitt hår var grymt förr, ögonen har jag aldrig haft problem med men, men, men, men mina fötter har alltid varit min akilles häl och då är inte tårna bättre de.... men med diverse retuscheringar och reduseringar så blev det detta kvar. 
 
Därefter blev det ner till Big C och intill min ögontjej finns en som gör akrylnaglar eller vad det heter, jag vill inte ha förlängningar utan det får bli att sköta om mina egena och få dem att växa ut, brukar aldrig vara problem här, men har blivit ett jätteproblem i Sverige. 
Och hyst in i ugn.
 
Tänk vad bra att alltid ha något att göra numera när man väntar på något. Min nageldam på Big C,
300 Baht.
 
 Även här blev det reducerade händer, dags för ett handlyft snart. 
 
Hade kvällsmöte men blev på tok för tidig, men i Thailand är det lätt att döda tid på olika sätt, det fick bli en fotmassage intill BTS på en timma, inte alls lika bra som på mitt favoritställe, men gott ändå och betydligt bättre än att stå och vänta i en timma. 
 
Inte mycket till ögonkontakt där inte. 150Baht för en timmes massage.
 
Natten avslutades med att tjuvbada i poolerna mellan husen Elio Condos på franskt vis. Här kommer jag bo om jag ska bo en längre tid i Bangkok, 11.000Baht/månaden vid 6 månaders kontrakt. 
 
Det är grymt poolen är hur stor som helst och snirklar sig mellan husen. 
 
Finns även en mysig terass ovanför gymmet som är ovanför poolen. 
 
Här är ytterligare en pool på baksidan av huset. 
 
Fast när vi var där såg det väl snarare ut så här. 
 
 Men det var en riktigt härlig och rolig kväll/natt. 
 
 Bye, bye.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

1 kommentarer

Tove Lindgren

23 Nov 2015 09:23

Hejsan,
Jag heter Tove Lindgren och jobbar med ett företag som hjälper bloggare att få betalt för att skriva valfria inlägg inom passande ämnen.
Om du kan tänka dig att skriva ett inlägg mot betalning så får du gärna maila mig på [email protected] så kan jag skicka ett exempel på ämne och ersättning.
(Även ni andra som driver bloggar är välkomna att kontakta oss).
Mvh, Tove

Kommentera

Publiceras ej