ag har blivit hemmaslö, tycker det är rätt gott att strosa omkring här hemma "läs" ligga i soffan med surfplattan. Azalea har ju varit dålig så jag har inte velat lämna henne ensam, så jag har sympatislöat. Men igår hade jag tvättdag och jag har tvättat 5 stora maskiner tvätt, hängt upp och plockat ner och vikt. Och när jag skriver om tvätt och städ, då har jag INGET att göra. Men har försöt att simma och springa i poolen minst en gång om dagen, jag har inte orkat gå de 100 meterna som är till affären så nu bakar jag mitt bröd själv i stekpannan och dricker svart kaffe pga att mjölken är slut. 
Brödet slänger jag snabbt ihop med Yoghurt, mjöl, bakpulver och salt, men nu är även yoghurten slut så idag blev det svart kaffe med vanlij petichoer, stavas inte så men det var lättast att skriva.
August hade fått dem efter träning tror jag. 
 
Dagens frukost.
 
 Hemmafru och tvättar, tvätten hinner torka under tiden den nya maskinen går på en 1 timma. Azalea har piggnat till och vill pussas och gosa sjävmant.
 
 
Här håller hon kollen på lite ren tvätt.
 
Idag ska August ut på dagen efter sin tidiga träning och möta Niclas och hans tjej, ikväll blir det troligen ut för mig med, blir franskt, men vet inte än vad vi kommer hitta på. 
Azalea känner sig mkt bättre och vill kela och pussas igen, det har hon inte velat göra när hon varit sjuk. Men jag kan säga att det är inte lätt att ge henne medicinerna, gömmer vi in dem i våtmaten så har hon mat över hela ansiktet och kroppen då hon totalvägrar att öppna munnen, så August sitter med henne och tvingar upp munnen och håller den stängd tills hon svalt. 
Ja, mkt mer är det väl inte som händer just nu... får väl ta mig en tur strax till poolen och springa och simma mina längor, har inte kommit mig upp till gymmet än. Där ljög jag faktiskt ite, jag var uppe och tittade på det i förrgår. Två cyklar och ett springband och lite tyngder och ett gymställ. 
 
Pratade lite med mina väninnor på KC över nätet igår och fick dessa bilderna... och vad jag längtade då.
Jag kommer ta över Heidis Bungalow/min gamla, för hon pallar inte att det flyttat in 7 chihuahua intill, de ska dessutom sitta i bur och skälla.. men verkarde vara ute med, då hon bjudit in en del och sedan kom de hela tiden så hon kunde inte ha dörren öppe. Så hon har flyttat ner till gettot, där är det ju mer festandet och musiken från alla barer man störs av. Ja, ja jag får väl testa en månad och se om jag pallar, får vara stenhård, inga vovvar in till mig och sedan köpa mig bättre högtalare så jag inte hör dem. 
 
 Dessa två gottegrisar, när en annan äter nudelsoppa så slår de på stort varje dag.
Här nedan har ni min fd. granne Heidi från London som inte stod ut med alla chihuahua iår, kommer jag göra det?
 
Och här är vår sköna norrländska Angeliqa, henne kommer jag troligen möta redan på lördag, ska bli så kul. Vad jag längtar efter dessa två, slappt, enkelt och skönt.
LYOL
Live Your Own Life
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej