Azalea små spydde idag med och jag såg slem och lite rött i avföringen, så vi bestämde att nu fick det bli veterinären bara 10 minuters gångväg här ifrån. När vi kom dit ville de ta prover på henne och ge henne antibiotika och anti spymedicin och dropp. Dropp kan ju vara bra även om hon både gjorde 1:an och 2:an i morse. Det blev en nätt summa av 1000 SEK, denna lilla vovve hon har kostat, men det är hon värd, bara hon kvicknar till. 
 
Den lilla är gullig när hon är lite sjuk, precis som sin husse som var perfekt vid 38 graders feber.
 
 
Här är jag på väg att efter 8 timmar hämta henne. Hon blev iallafall lite tokig och då är hon väl gan ska bra? 
Hon hade pankreatit och ska tillbaka igen för dropp om hon spyr igen och hon har fått en massa tabletter, det blir inte lätt att få i henne dem. 
 
 
Här har hon fått ett litet rosa bandage över droppslangen, den har hon kvar tills imorgon så slipperde sticka henne igen. 
 
 
Igår var August ledig och vi skulle gå på bättre restaurang, det kom ett riktig äckligt torrt åskväder, det smäller högre utan regn, men precis när vi skulle gå och var vrålhungriga kom regnet, himlen fullständigt öppnade sig, så det blev till att ringa Home Delivery och...................
 
 
.................Mc Donalds, jag har nog inte ätit hamburgare däriftån på två år och jag var så hungrig när jag beställde så det blev extra allt!!!
Då här såg den ut när den kom.
 
 
Så här när jag var mätt, man ser ingen skillnad men det var dubbla hamburgare och man ser inte hur stor pommesfritten är och int colan heller för de är vrålstora, inte som våra big meal inte. 
 
 
Ta inget foto och visa hur dålig mat jag äter sa August............ tror inte jag svarade på det.
 
 
Ja, vi beställde lite sundays med, jag undrade så hur de skulle kunna transporteras på moppen, här är svaret. de hade lindat in dem i is i vanlig papperspåse, med den obligatoriska plastpåsen utanför, kan de inte sluta med alla sina plastpåsar, jag blir galen.
 
 
Dessa chilli och ketchup blev över, varför börjar de aldrig med chilli i Sverige, nej det behövs inte för jag ska aldrig, aldrig mer äta Mc Donalds. 
 
 
Bye, bye

2 kommentarer

Frida

10 Nov 2015 07:48

Stackars liten hoppas hon kryar på sig snart!

Svar: Var ett helvete att få i henne sina tabletter i morse, blandade den i hennes våtmat men hon är envis som synden och hade mat i hela ansiktet och kroppen. nu på eftermiddagen har jag fått i henne mat, blandade hennes favorit godis från Sverige och Lidl och då gick maten ner och hon drack efteråt, hon är både sjuk och envis.
AnnaYolo

Robex Lundgren

24 Nov 2015 09:15

fint

Kommentera

Publiceras ej